Publicat de: ionutu | Septembrie 29, 2010

România nu-i un loc chiar atît de rău pînă la urmă

Că suntem o naţie de plîngăcioşi şi ţaţe nu e un lucru nou, nu sunt primul care observă şi spune chestia asta. De cînd am plecat din ţară am avut ocazia să învăţ multe lucruri despre mine, despre români şi România, lucruri pe care nu apuci să le înveţi niciodată stînd acasă în micul şi intimul tău balon social, pe care îţi place să-l numeşti viaţă.

N-o să vă vorbesc despre ţara în care mă aflu, pentru că oricum nu v-ar interesa. Şi la ce v-ar ajuta să vă împui eu capul cu o groază de informaţii despre o ţară străină în care majoritatea dintre voi nu veţi alege să locuiţi vreodată, poate doar s-o vizitaţi ca turişti, chestie pe care eu acum în lumina noilor descoperiri trăite, nu v-aş recomanda-o. Da, ştiu că cititorii fideli îşi vor spune „ce pana lu’ Hector, se suci ionuţu’?”. Dar nu asta face subiectul articolului ăsta.

Culmea, tot despre România scriu deşi nu mă aflu fizic printre voi. România nu pare a fi un loc chiar atît de rău judecînd după numărul mare al celor ce-şi pierd vermea şi-şi irosesc energia pe internet, citind bloguri sau actualizîndu-şi constant profilele de pe paginile de socializare online. Oamenii ăştia cînd mai muncesc? Realizez abia acum, după cîteva luni de reflecţie că dacă s-ar întîmpla vreo a doua revoluţie, mulţi dintre noi am rata-o pentru că e mai safe să urli la pereţi pe un blog decît să ieşi afară şi să pui activ umărul la reconstrucţia democraţiei prin dărîmarea de la butoane a nonvalorilor propăşite şi alese de cei mai fericiţi dar săraci cu duhul dintre noi.

Desigur că vor exista voci care vor spune că nu se poate domnule, ca să afirmi aşa ceva, mai ales folosind ca mijloc de expunere al ideii taman un blog, şi că în acest caz cu ce aş fi eu mai presus decît cei pe care-i blamez de lipsă de implicare. Dar şi mai important este că vor blama mesajul pe care autorul încearcă să-l transmită. Şi anume cum pana mea să strici acest echilibru fragil creat cu greu în România? Este exact ca atunci cînd unul ca Videanu ceartă opoziţia din vîrful buzelor şi ne avertizează pe noi restul pulimii că nu avem habar şi că nu am vrea să ştim ce e aia criză politică suprapusă peste criza economică, criză care cînd ne ia, cînd ne lasă, în funcţie de partea în care-şi găseşte dimineaţa erecţia, Băsescu.

Şi atunci este şi normală starea de latenţă în care zac morbid majoritatea românilor. Hahalerele guvernamentale şi prezidenţiale au obţinut ceea ce şi-au propus. Să reducă ţara la tăcere prin dezbinarea categoriilor sociale şi să promoveze în rîndurile celor mai tineri ideea de a părăsi ţărişoara pentru a putea găsi dincolo orizonturi mai bune. Idee la care am pus şi eu botul acum cîteva luni şi recunosc public că nu a fost una dintre cele mai bune. Motivele pentru care fac afirmaţia aceasta? Vor veni într-o altă postare.

Zic doar atît. România nu-i un loc chiar atît de rău pînă la urmă, dacă ştii ce vrei de la ea şi eşti apt să găseşti căile prin care-ţi poţi atinge obiectivele. României i-ar prinde bine să fie repopulată cu toţi tinerii care au părăsit-o pentru a trăi în fiecare zi în alte ţări cu stigmatul imigrantului est-european.

Apropos, de cîte ori vorbesc cu cineva de acasă mi se plînge cît de greu e-n ţară şi cît de norocos sunt eu că am plecat. Nu pot să nu fiu ticălos şi să nu-l întreb de ce şi mai ales cum găseşte resursele necesare – dacă e atît de greu – să nu-i lipsească din program tradiţionalele ieşiri la grătar, minivacanţele la mare, ratele la maşina nouă cumpărată doar cu buletinul înainte de criză, facultatea făcută la privat, traiul în centrul oraşului, şi exemplele ar putea continua. Cum să nu te plîngi că e greu, cînd tu obişnuit cu un oarecare lux, eşti pus acum în situaţia de a te gîndi cam cu cîţi bani mai rămîi după toate astea, şi-n acelaşi timp ca o oaie bleagă îţi zici „asta e” şi-ţi vezi mai departe de treabă.

România nu-i un loc chiar atît de rău pînă la urmă.

Responses

  1. Ce pana lu’ Hector, se suci Jonuțu?

    Bre, lasă că știu cum e treaba prin străini. Că nu-ți e chiar bine. Dar suporți cît suporți cu gîndul că, la un moment dat, te întorci acasă.

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Ovidiu Eftimie, Ionut Seliman. Ionut Seliman said: România nu-i un loc chiar atît de rău pînă la urmă http://bit.ly/blXXOP […]

  3. Servus Ionut
    da, in loc de „vreo a doua revoluţie” e Revolutia 2.0! Da’ trece si asta 😉
    toate cele bune!

  4. Te sucişi bre, drept e! (şi eu eram una din cele care tare-mi doream să te suceşti…nu-mi venea la îndemînă să pustiesc cîmpiile şi să otrăvesc fîntînile în urmă, cum aţi poruncit! 🙂 :D)

    Acu’ e drept că şi eu, de-aş fi la guvernare, mi-ar plăcea mai tare să stai tu acolo şi să trimiţi bani acasă…sau e bine şi să vii în concediu şi să cheltui aici ca să-ţi pap eu tva-u şi ce-oi mai putea, fără să fac vreun efort !

    ….vezi că o să te taxăm şi cu restanţele la sănătate şi pensie şi ce ne-o mai da prin cap pînă ce te-ntorci!
    ….şi mai punem şi vreo lege din considerente de subminarea instituţiilor statului de n-ai voie să tuşeşti cînd treci prin fata Cotroceniului sau Victoriei şi băgăm şi CNA-ul să te cenzureze un pic la vorbele de pe blog!

    Aşa că, bine-ar fi să vii să vedem ce să facem noi cu toţi ăştia şi încă repede pînă nu ne încalecă de tot! 😦

  5. Eh voilà, eu sunt unul dintre aceia care nu se mai intoarce acasa. Decat in vizita, sau poate la pensie:). Nu sunt dintre cei care suporta cu gandul ca se intoarce acasa. Ci dintre aceia care si-a facut o casa in alta parte.
    Pentru care sensul cuvantului „acasa” e bivalent. Acasa e casa mea din Franta si casa parintilor mei din Romania.

    Pot sa spun ca primii doi ani sunt grei in strainatate. Esti ca o planta care a fost smulsa din radacini si replantata intr-un alt sol, sub un alt soare, udata de alte ploi ori de seceta.
    Un astfel de discurs, analog textului ionutesc tineam si eu in primul an.
    Astazi difera ca nuanta, e mai mult bipolar:)

    Ma explic: desi ma alatur in intregime opiniei ca in Romania nu e chiar asa de rau pâna la urma, as adauga, totusi, ca pâna la urma, nici in strainatate nu e chiar asa de rau cum se crede:))
    Iti trebuie un timp de aclimatizare…

  6. erata: si-au facut:) ups, azi nu mi-am luat micul dejun:)

  7. Băăăii… ne-mâncătorule de salam cu soia! Băh (cu „h”) trădătorule! Te-ai tirat la bine cum a fost un pic mai greu acasă, puiule galben ce esti tu pui galben!

    Treb’ia să stai cilişea, la greu cu noi, patriotii! Să rabzi, să te doară, sa urli dar să rezişti când îl vezi pe Hoară la TV, când îţi iesplică Pora că cât de bun e Băzeus, când te lămureşte Vişan cum că Roberta n-a fraudat pen’că şi altii înaintea ei au făcut la fel şi-au scăpat, deci şi ea tre’ sa scape… să munceşti cot la cot cu noi întru iedificarea Societatii Imbecile Multilateral Indobitocite.

    Aşa, laş cum esti, ai luat-o la goană. Ruşine!

  8. Acasă este cel mai bun loc de pe Pămînt.

  9. da’ pînă cînd?

  10. de venit viu, dar nu ştiu cu ce schimbă asta datele problemei. 🙂

  11. e corect ce spui, însă e mai bine să te aclimatizezi într-un loc care să merite efortul, altfel iei pe mere ce dai pe pere. Sau mă rog, ceva de genul. 🙂

  12. Cetăţene,
    dumneata mă cerţi precum Videanu opoziţia? 🙂

  13. Pe aceeaşi temă: http://foamea10.blogspot.com/2010/06/romania-e-cool.html

  14. ‘couse ”the more we are together..
    the merrier we shall be” ! 🙂

  15. Eu as zice ca trebuie sa te aclimatizezi intr-un loc in care radacinile tale se pot instala, pot functiona; adica trebuie sa ai puncte comune cu cultura tarii-gazda. Drept sa-ti spun, nu prea vad ce poti gasi in Cipru care sa suplineasca pierderea a tot ce inseamna „acasa”:)

  16. Deci pana la urma recunosti ca esti un mare prost si a vorbit gura fara tine. Romania in sus, Romania in jos, dar acum iti plange obrazul dupa un mic si-o bere in tara ta.
    Si gasca ta de oligofreni sare repede sa te sustina. Cand aici a inceput sa fie mai greu, te-ai tirat repede, bai cacatule, si de-acolo faceai gura mare.
    Esti un vai steaua ta, copile. Mai treci prin viata si apoi fa gura mare. Mai ai de mancat mult pana sa poti deschide gura! Te crezi baiat destept, o faci pe luptatorul, dar esti un mucea, habar n-ai cu ce se mananca viata…

  17. mănînci căcat imbecile. Nu mai bine te duci tu dracului să te behăi pe la alte uşi? Pupă-ne cururile de oligofreni, jegule.

  18. …no comment..


Lasă un răspuns

Categorii

