Publicat de: ionutu | Octombrie 5, 2010

Pavel Coruţ, de aia nu ne plăcea pe noi Dumnezeu

Cred că mi-am mai expus în repetate rînduri opiniile referitoare la cele sfinte. Cred că de aia nu mă ajută Dumnezeu, de fapt. Pentru că stau drept şi judec strîmb. Pentru că nu cred fără să cercetez. Ba mai mult chiar, de multe ori paradoxal, cred chiar fără să cercetez. Cred doar văzînd. Şi cînd vezi aşa ceva…

… stai şi te întrebi şi te minunezi de grădina Domnului, din care prea mulţi sar gardul devenind nişte măscărici de care un om normal la cap nu poate decît să rîdă.

Nu spun că sunt vreun admirator al lui Pavel Coruţ sau al ideilor sale. Nu sunt nici vreun fanatic telespectator de-al lui Badea. Am postat clipul de mai sus doar pentru că era un exemplu perfect pentru a arăta tot ceea ce am încercat să spun sau voi mai spune vreodată de acum încolo cu privire la acest subiect.

Vreau doar un singur lucru de la ultraşii creştin ortodocşi şi nu sunt sigur că voi putea obţine vreodată acest lucru. Cred că e imposibil. Vreau să mi se explice şi mie fără abuz de citate din nu-ştiu-care iluminat (musai) sfînt părinte sau mai ştiu eu ce dojeni ecumenice, de unde şi de ce şi de cînd Biserica şi Credinţa trebuie să se bazeze pe principiul „dacă nu eşti cu noi, eşti împotriva noastră”. De ce de fiecare dată cînd vreunul ridică nişte întrebări de bun simţ şi cel puţin logice, trebuie ca imediat o gherilă de drept credincioşi să intervină coercitiv, adesea agresiv, pentru a readuce oaia rătăcită a Domnului pe drumul cel drept? Îi place Domnului pupincurismul habotnic dus la extrem?

„Fă ce zice popa, nu ce face popa” îi aparţine tot lui Coruţ? Eu cred că nu. Deci oamenii s-au prins demult despre cum stau lucrurile. Dar sunt sigur că proorocii 2.0 vor găsi de cuviinţă să explice cum că pentru popi se aplică tot aceeaşi justiţie divină, doar că are un caracter mai special, de o sacralitate imposibil de pătruns de către profani.

Cam ca şi cu poliţiştii care ies în stradă împotriva lui Traian „dumnezeupepămînt” Băsescu – lucru de admirat pînă la urmă – încălcînd flagrant o mînă de legi pe care chiar ei sunt puşi să le păzească – lucru nedemn de admirat pînă la urmă -.

Şi pînă la urmă Dumnezeu e în orice. Dumnezeu e băiat de cartier. Dumnezeu e iubire. Dumnezeu e ură. Dumnezeu e peste tot sau nicăieri.

Responses

  1. […] This post was mentioned on Twitter by Ionut Seliman, Ionut Seliman. Ionut Seliman said: http://www.ionutu.ro/2010/10/05/pavel-corut-de-aia-nu-ne-placea-pe-noi-dumnezeu/ […]

  2. Cred in ceea ce vad și nu in povesti , pilde sau alte scrisori de adio scrise la beție.
    Daca ar fi fost invers și la cat de încăpățânat sunt , atunci pentru mine ar exista si Mos Crăciun și Baba Cloanța si Scufița Roșie.
    Dece nu as crede de exemplu in Zeus , stăpânul suprem al oamenilor și al zeilor dupa cum zic povestile….sau p’aia au uitato .
    Cu stima , acest ultim pelerin…

  3. Bineînţeles că am şi eu o nedumerire legată de BOR. Şi nu doar de BOR, de Biserică-n general.
    Dacă Biserica (de orice orientare e ea) ne spune nouă de vreo 2000 de ani că „banul e ochiul dracului”, atunci de ce toate bisericile (da’ toate) au proprietăţi şi bunuri materiale ? Spre exemplu, de ce Biserica are terenuri concesionate ? Nu mai vorbesc de banii proveniţi din „cutia milei”. Neimpozitaţi, normal. Mai sunt de amintit nunţile, botezurile şi alte manifestări de genul la care NU primeşti chitanţă pe banii daţi.(în special în zonele rurale)
    Una peste alta, Biserica a fost, este şi va rămâne cel mai mare mijloc de manipulare în masă.

  4. Te asteptam sa intri si tu in concursul nostru unde poti castiga premii in bani!

  5. Pentru că nu vreau să mă bag în fondul 😛 acestei cauze, o să atac discuția pe procedură: foarte fain scris, Ionie! 🙂

  6. Eu tot n-am inteles care e faza cu Pavel Corut? Ce-l dau astia drept exemplu de necuviosnicie (a naibii cuvant, nu cred ca exista prin dictionare dar suna ecleziastic, nu?!? 😛 ) cand de fapt tipul (i-am citit mai multe carti) e destul de cuminte. Scrie SF-uri si carti stil The Secret.


Lasă un răspuns

Categorii

