Publicat de: ionutu | Februarie 22, 2011

Un recruiter la masa 1 şi-o apă plată cu lămîie vă rog..

Ce este recruiter-ul? Este făptura înzestrată de Atotputernicul cu o sumedenie de calităţi menite să o facă să recruteze personal pentru compania la care lucrează sau pentru clientul-companie ce angajează compania la care lucrează în scopul ca cel dintîi să-i selecteze din oferta mare cele mai bune persoane care vor lucra pentru companie pe o perioadă determinată de 3 luni după care nu li se vor prelungi contractele de muncă, fapt ce va pune din nou în funcţiune circuitul recruiter-ului în economia şi pe piaţa muncii din România. Păi nu i se putea spune de la început mîncător de şaormă în spatele facultăţii de psihologie în care se fac masteruri în resurse umane.. ca să ştim din capul locului cu cine avem de-a face? Sau masterand de şcoala Hilda/camera de comerţ/etc cu calificare de inspector resurse umane.

Ştiu că poate par profan abordînd atît de agresiv acest „subect ferbinte” (a se citi cu voce nazală şi temeinic afectată) dar aş vrea să fiu puternic contrazis de către 1 (un) singur recrutor care:
1. să nu mă întrebe la interviu ce aşteptări salariale am (în pana mea, ştiu şi eu care este salariul de bază în România şi dacă mă străduiesc puţin pot să aflu şi ce salarii se dau la firma pentru care aplic, deci de ce întrebăm ca să ne aflăm în treabă?)
2. să nu mă întrebe unde mama lu’ Hector am lucrat şi ce experienţă am din moment ce are pe foaia (i se mai spune şi CV) pe care îşi notează preocupat observaţii pertinente (Super!!! OK, NOK, OAU!) bisectoare discuţiei, tot ceea ce trebuie să ştie despre nărodul aflat în căutare de job
3. să nu-l/o fută grija unde mă văd peste 5 ani întrucît e clar că nu mă văd şi nici nu mă intersectez cu viitorul luminos al companiei (din moment ce ştie clar că 3 luni perioadă determinată scrie pe fruntea mea în caz că „iau” interviul) şi nici nu este relevantă informaţia şi nici nu mă face mai competent sau mai eligibil pentru locul de muncă dorit
4. să se ţină de cuvînt atunci cînd îţi spune că te va contacta pentru un răspuns, indiferent de natura pozitivă sau negativă a acestuia
5. să-ţi spună clar ce vei face de fapt (în cazul în care este chiar angajatul companiei la care posibil vei lucra)
6. să lase dracului atitudinea superior-arogantă cu care te priveşte pe toată durata celor 10-15 minute în care se face că lucrează şi să te „asculte” atunci cînd îi vorbeşti

Situaţia este şi mai maro-hilară atunci cînd treci de recruiter şi ajungi la interviu cu boss-ul. Dar despre interviuri cu boss-ul vă las pe voi să vorbiţi. Mă tem că dacă mă apuc să detaliez, acest articol s-ar putea transforma într-un frumos început de roman realist despre parveniţi şi arivişti..

Şi dacă recruiter-ul recrutează oameni din biroul lui călduţ de la „haşer”, pe el cine dracu’ îl recrutează ca să se facă el recruiter?

Responses

  1. Adevar grait-ai.
    Si inca n-ai vorbit despre testele pisicologice, sau tembelismul alora care te pun sa desenezi sau sa faci teste IQ „imbatabile”…

  2. ..ah, chiar că aş vrea să răspundă unu’!Şi să mai spună cum a ajuns recruiter şi dacă ”întrebările” sînt contribuţia personală!?

  3. Pentru ce am omis, există secțiunea comentarii. La care încă aștept un recruiter să mă desființeze. 😀

  4. Maman,
    nu cred. Sunt de pe gugăl. :)) :))

  5. asta e servita cu lamaie 😛
    liviacaciuloiuminea.wordpress.com/2011/02/19/intrebarile-din-interviuri/

  6. Alex,
    asta de pe blogul Liviei întărește încă o dată spusele mele. Cei mai mulți recrutori folosesc gugăl ca material ”dedactic”. Ori fiind vorba de un ”open source” precum internetul oricine poate doar pentru amuzamentul propriu (și ca să-i mai crească stima de sine) să aplice în draci și să dea de pămînt cu toate amatoarele și amatorii din branșă. E un lucru foarte rar să ai un interviu decent cu un om care să știe să vadă din ce-i expui despre tine, esențialul.

    Mi-a plăcut enorm ironia din articolul Liviei.

    Vă salut dragilor!


Lasă un răspuns

Categorii

