Publicat de: ionutu | septembrie 19, 2010

Cu ce se mai ocupă AIESEC-ul

Prima dată cînd am auzit de AIESEC am crezut că e o sectă religioasă obscură ai cărei membri fanatici sunt de obicei tinerii ăia cu creiere spălate ce-şi propovăduiesc cultul folosind cover-uri după Backstreet Boys sau Nsync.

E drept că în era aia internetul şi mai cu seamă gugălitul nu erau ca acum sporturi naţionale, iar ca să aflu mai multe despre cine sunt oamenii ăştia, a trebuit să întreb în stînga şi-n dreapta pînă m-am pomenit la ei în sediu.

După ce am aflat cine sunt şi ce caută ei în vieţile lor şi ale noastre, mărturisesc mişeleşte că mi s-a părut o mare pierdere de vreme şi timp preţios risipit cu nişte copii de grădiniţă ce păreau a fi de bani gata cu toţii şi al căror unic target era să ajungă corporatişti de multinaţională, AIESEC-ul fiind un mediu microbiologic ideal pentru pre-formarea viitorului ţop sau ţoapă de corporaţie.

Pe lîngă faptul că foloseau o romgleză patetică în comunicare şi-n terminologia internă, mai aveau tot soiul de semne secrete ştiute numai de membrii vechi care se distrau pe seama trainee-ilor care se uitau tîmp pe bună dreptate la aceşti ciudaţi care se scălîmbăiau în faţa lor. Atmosfera era una de întîlnire a alcoolicilor anonimi, toată lumea trebuia să fie pozitivă, cuvintele feedback, outgoing exchange şi incoming exchange părînd a fi religia lor. Uneori din senin se ridica vreunul mai vechi dintre membri şi se suia pe masă, şi începeau atunci cu toţii să cînte bălării gen „dacă vesel se trăieşte bate-aşa..”, activitate de entertainement pe care ei o numeau roll-call, parcă.

Una peste alta, după vreo cîteva meetinguri la care m-am dus din empatie pentru o fostă colegă de facultate ce pusese botul la vrăjeala lor pre-corporatistă, nu am mai călcat pe acolo.

Acum au pe ţeavă un proiect nou care implică direct blogosfera, încercînd prin asta să se facă de fapt ei şi mai cunoscuţi decît sunt deja între hipsteraşii corporatişti care sunt acum la facultă. Mega-proiectul lor pe social media se cheamă „1000+ ways of global change” în care îşi propun să strîngă peste 1000 de idei legate de ce putem face noi pentru a schimba ceva in jurul nostru.

O să le dau şi eu vreo două idei care dacă s-ar pune în aplicare poate că am reuşi să schimbăm ceva în jurul nostru:

– nu mai bine ar fi ca la chestia aia mai ipocrită decît invazia americană în Irak, leţduitrumainia parcă îi zice, zeci de mii de tineri să umple pieţele marilor oraşe din România într-un protest spontan care să nu înceteze pînă nu pleacă puleţii care ne conduc la mama dracului? Doar n-o să păţească la fel cum au păţit-o basarabenii cu revoluţia lor twitteristă de anul trecut, nu? Mai ales că poate văzînd atîta tineret în stradă, ar ieşi la luptă şi restul populaţiei, şi poate aşa chiar am face curăţenie în România.

Avînd o Românie mai curată de găgăuţi, şpanchi cheflii, bîlbîiţi, cocoşaţi, udre, boci, şi restul regnului animalelor politice autohtone, suntem deja cu un pas în faţă în încercarea de a schimba ceva la nivel global..


Răspunsuri

  1. aşa, zi-le, Ionuţe!…eu o să mă duc pînă la Bucureşti cu ocazia manifestaţiilor sindicale de toamna, aşa, neconvocată de nime’…sper să nu se lase iar cu ”pinguinu”, vorba ta!..şi o să număr şi AIESECi prin piaţă, dac-or fi!Mamă, dac-am fi şi noi ca la francezi(nu 2 milioane, că ei sînt mai mulţi ca noi, dar să păstrăm proporţia), ce s-ar împrăştia şobolanii!!!

  2. Salut Seli,

    am auzit de AIESEC in anul 2 de facultate (cand m-am mutat la Transilvania). Exact ceea ce scri tu mai sus, am crezut si eu (aflasem „pe surse”).

    In anul 3 de facultate mi-am luat inima in dinti, m-am inscris, si am spus „hai sa le dau o sansa”. Am stat 3 ani in AIESEC, si pot sa-ti spun cu ce m-am ales cu 3 chestii: prieteni, multe informatii, si cu un job! Actualmente sunt in Polonia, pentru a 3-a oara, in ultimii 3 ani. Lucrez (datorita intershipurilor AIESEC) intr-o firma poloneza, si o reprezint in Romania. Castig intr-o luna, lucrand de acasa!, mai mult decat mama dupa aproape 40 ani in invatamant. Povestea mea nu este singulara, multi „corporatisti” cum le spui tu, au fost in AIESEC.

    Legat de Let’s Do It, Romania! s-a trecut de faza de cartare. Cunosc o groaza de fosti si actuali AIESEC-eri care s-au implicat in prima etapa. Iar un alt lucru important, este faptul ca pe fiecare judet exista un coordonator, iar din informatiile pe care le am, multi dintre acesti coordonatori sunt fosti membrii AIESEC, actualmente „corporatisti”.

    Legat de partea de imagine, personal, recunosc ca sunt multe lucruri de indreptat; nu mereu, comunicarea cu exteriorul a fost cea mai „fericita”.

    In incheiere, iti pot spune cu mandrie, ca sunt bucuros si mandru ca am fost in AIESEC!

    PS. mereu am fost curtati de diverse organizatii, dar niciodata AIESEC nu va iesi sa strige „jos guvernul”, „jos rectoru’ ” etc.

  3. Hmm interesant. Tind sa cred ca mai mult de juma de romanie ar da orice sa fie si el un mic corporatist, sa castige si el cel putin 500 de euro. Cat despre romengleza da asa e adevarat dar asta se intampla cand intreaga zi vorbesti englezaa cu internationalii veniti in practica la noi, eu intr-un an de zile in AIESEC am invatat sa vorbesc engleza cum nu am invatat in 9 ani de zile la scoala ca sa numai vorbesc cati prieteni am prin diferite tari la care pot sa trag oricand cand ajung in tara respectiva. Intr-un an in AIESEC mi-am dezvoltat abilitati pe care nu am avut sansa sa le dezvolt pana acum si pot sa zic ca aici am invatat „meserie” pe departamentul financiar sansa pe care nu o am in 3 ani de facultate. Si sunt sigur ca mai am o gramada de invatat de acum incolo. cat despre exchange eu cred ca toata lumea e de acord ca un stragiu de practica intr-o companie din strainatate cantareste foarte mult in CV cand te intorci in tara. Nu foarte multi au sansa asta, altii doar isi dorec asa ceva.

    Toate cele bune!

  4. Pareri pro si contra pot fi gasite in orice situatie, si ambele parti ar trebui ascultate si acceptate.
    AIESEC este o organizatie complexa care nu poate fi inteleasa dupa cateva sedinte, cei care au mai multa rabdare sa vada ce se intampla si dupa, raman in mare parte. Nici in alte organizatii(guvernamentale, non-guvernamentale, firme etc) nu ramane toata lumea care isi doreste sau nu se integreaza, este firesc ca undeva la mijloc sa nu se imbine ceva.

    Oricum, multumim ca ti-ai dat interesul sa ne cunosti mai bine acum cativa ani si ca ai incercat sa ne ajuti cu campania de acum. 🙂

  5. Salut Ionut ,

    Am citit postul asta si am stat si m-am gandit la ce as putea sa iti raspund…
    In primul rand , „Cu ce se mai ocupa AIESEC-ul” , hmm, nu cred ca sti cu adevarat cu ce se ocupa se mai ocupa AIESEC-ul sau cu ce s-a ocupat si pana acum.

    Din ce am citit in acest post , dai dovada de o persoana foarte superficiala , care vede in altii numai defecte. E adevarat ca fiecare are dreptul la o parere , fie ea cum o fi , dar cateodata e bine sa fim intelepti atunci cand facem apel la acest drept.

    E totul frumos cand stai in spatele unui monitor , tv , ziar si analizezi tot ce se intampla in lumea asta si oferi solutii perfecte si le sti pe toate . Dar iti spun eu ca e si mai frumos atunci cand pui in practica unele din ele.

    Cu respect,
    Alex C.

  6. nu-i România Franţa la fel cum nici Bucureştiul nu va mai fi niciodată micul Paris..

  7. Servus Miţă,
    mă bucur că ai găsit la AIESEC ceea ce îţi trebuia. Eu sunt în continuare sceptic şi nimeni sau nimic nu-mi poate schimba optica odată formată.

    Baftă maximă! 😉

  8. Mă bucur pentru tine, Dragoş. Cum i-am spus şi lui Miţă, AIESEC a răspuns într-un fel pozitiv nevoilor voastre.

    Spor în ceea ce-ţi propui pe viitor! 😉

  9. @Raluca: ai răspuns ca la carte, mecanic, fără suflet. Aştept acum şi răspunsul tău uman. 😉

    @Alex C.: superficial eşti tu, prietene, atunci cînd îmi demonstrezi de 7 ori în vreo 3 fraze că nu ştii unde se pune virgula. Nici din . de vedere gramatical, nici fizic, fără spaţiu după cuvînt.

    Cur espect,
    ionutu.

  10. Exact ce vroiam sa dovedesc.Superficial.Si da, recunosc faptul ca am facut un comentariu superficial, dar l-am facut pentru a iti arata cum e sa vorbesti in necunostinta de cauza.

  11. Ionut, organizatiile de genul asta incearca si ei sa traiasca simuland treburi utile, proiecte, aflare in treaba. Cand ne gandim ca toate organizatiile de genul sunt aservite politic, ne apuca groaza. Desi nimeni nu recunoaste asta pe fata. Ce spune dl Mita Munteanu? nu va iesi AIESEC-ul sa strige impotriva guvernului sau a rectorului? Pai parca baietii astia se lauda ca-s tineri cu initiativa. Dar deviza lor e: stati linistiti la locurilii voastre, tovarasi! si cooperati cu orice conducere, numai sa va fie voua bine!
    stim si noi cum se desfasoara asa-zisele traininguri: totul se transforma intr-o socializare bahica si schimburi de lichide.. cum or fi ele!
    sunt curios ce va iesi din campania asta! voi participa la ea si va voi tine la curent! micile dedesubturi vor iesi la iveala

  12. Și eu care credeam că problema e la mine, că văd Aisecul (și în general majoritatea organizațiilor studențești) fabrici de spălate creiere și formatat indivizi fără coa…eee.

    Grazie, mon cher, Ionuțu!

  13. Faptul că nu ştii unde se pune o virgulă în propoziţie şi că apoi o arzi aiurea susţinînd că voiai de fapt să-mi dai mie o lecţie, te face mai mult decît superficial. Nu-ţi spun cum te face, eşti suficient de pe fază ca să te prinzi şi singur.

    La AIESEC nu vă învaţă să vă susţineţi ideile pînă la capăt indiferent de feedback-ul primit?

  14. Mihai,
    lasă-i bre, că ei nu trăiesc în aceeaşi ţară cu noi. Ei nu sunt aserviţi politic. De aia nu ningea în Cipru..

  15. Cu plăcere, tizule! 😉

  16. Cred că mama ta, desigur,se bucură că ai o slujbă bună şi un salariu de 3 ori cît ar putea să cîştige, lunar un profesor cu 40 ani de trudă. ..şi că AIESEC te-a ajutat să ajungi bine. Dar am şi nişte întrebări:

    1. de ce o persiflezi pe mama ta?.. cu ce e vinovată ea că nu are un salariu pe merit pentru meseria de dascăl?
    2. de ce îi zice ”let’s do it, Romania”? Trebuie să impresioneze pe cunoscătorii de limbă engleză?..iar cei care vin să-şi rupă spatele pot să fie şi analfabeţi, eventual cît mai ”înfometaţi”, să-i atragă tricou’ şi sucu’, oferit, probabil, de organizatori?(şi eu fac parte din generaţia care a făcut ”muncă voluntară” la greu şi aş mai face ,dar nu îmbătată de sloganuri în engleză care au o ironie la adresa românilor..un fel de ”lăsaţi lenea, treceţi la muncă!”
    3.de ce nu se implică AIESECu să atragă fonduri spre comunitate încît acţiunea de curăţenie de toamnă să fie făcută, contra plată, de şomeri şi alţi oameni cu venituri modeste care ar avea unde să muncească pentru un ban în plus?
    4. de ce nu trebuie ”deranjat” guvernul ăsta care încurajează munca în străinătate şi doar iniţiative de genul ”Let’s do it…” care aduc bani doar unor privilegiaţi?…în timp ce taie din salariile bugetarilor pînă dincolo de limita de umilire fără să creeze locuri de muncă în plus?

    Dacă ai răspuns la toate, mai zi-mi de ce te încîntă că eşti ”reprezentantul unei firme poloneze în România”?N-ai fi ”mai bucuros” invers?(atunci m-aş gîndi că ai de ce ”să fi mîndru” de moştenirea AIESEC şi n-ai de ce să protestezi pe la guvern!)

  17. @ionutu: Vroiam sa iti spun ca eu nu sunt in AIESEC si mi-am sustinut ideile si ti-am tot repetat ca esti superficial in comentarii.

  18. Draga Mihai,

    sistemul nostru de valori (ma refer aici la tine si la mine) este diferit. Tu esti de parere ca daca vrei sa lupti impotriva sistemului, trebuie sa te „inrolezi” (in cazul tau politic), si sa te duci la lupta cea mare. Eu sunt de parere ca daca vrei sa lupti impotriva sistemului, mai intai trebuie sa te schimbi tu. Noi ne-am „inrolat” in tabere diferite, de aceea vedem lucrurile diferit. Putem purta discutii infinite, si nu vom ajunge la nicio concluzie (avem un sistem de valori diferit!). „Tineri cu intiativa” pot sa fie si acei tineri care ofera altor tineri posibilitati de dezvoltare persoanala. Initiativa nu inseamna doar piatra sau bata! Revin la sistemul de valori: tu crezi ca daca vrei un job pe 1500 de lei la Primarie sau la Prefectura, trebuie sa fii „inrolat”. Eu cred ca daca vreu un job corporatist, trebuie sa ma „inrolez” si eu, dar in alta „echipa”. Ziceai de „tineri cu initiativa”,ai auzit de „Zilele Carierei” (?), targ de joburi pentru studenti, organizat in Brasov de mai bine de 10 ani. Este organizat de AIESEC Brasov. Iata cum si AIESEC, lupta cu „sistemul” (in cazul acesta lipsa oportunitatilor pentru studenti si absolventi).
    Tot in AIESEC am invatat sa fiu deschis fata de altii, sa le accept ideile si opinile. Iata, eu iti accept alegerea ta, ai ales o „tabara”, si te felicit, dar…nu spune ca eu nu am intiativa, doar pentru ca nu ma alatur „taberei” tale. Crede-ma, ca si ideologie, sunt total deacord cu ideologia „taberei” tale, dar pentru ca nu sunt si „legitimat”, nu mai spune ca nu am initiativa!

    Te invit sa analizezi mai atent numele „taberei” tale, si sa te gandesti mai profund la ultimul cuvant al numelui! Postul tau contravine (parerea mea), cu ideologia si viziunea „taberei” tale!

    Numai bine,
    Mita.

  19. Citez dintr-un post mai vechi de al tau:

    „Because of my job, which it’s just something temporary like my last job (5 years in the same field of activity – to give you a clue of what “temporary” means for me -), I have the oportunity to meet loots of people of different nationalities. And until today, I was considering that the russians are the worst nation from any point of view. But Russia is big and I’ve also seen exceptions from the main pattern.” http://www.ionutu.ro/2010/08/20/im-international/

    Cred ca asta ii cel mai bun exemplu pe care ti-l pot da legat de ce inseamna programul de exchange al AIESEC, de ceea ce face AIESEC ca si activitate principala.E cel mai bun pentru ca e scris de tine si astfel intelegi mai bine sentimentul…

    We have our way of doing change (asta ca sa folosesc si romgleza pentru ca imi face placere sa o folosesc)

    (si cred ca ceea ce faci tu acum este marketing egoist. O sa zic si ce inseamna asta si de ce doar ca vreau sa fiu sigur ca nu ma insel)

    O zi faina !

  20. Buna ziua. Asociatia Consumatorilor de Media are placerea de a va invita la dezbaterea televizata “Victor Ponta fata in fata cu bloggarii”. Dezbaterea va avea loc in Club Spice , Calea Victoriei 21-23 (deasupra fostei Case de Moda Venus, langa Politia Capitalei), miercuri, 22 septembrie, ora 18.00. Va rog sa confirmati participarea printr-un mail la horeabadau@gmail.com .

  21. Dorine,
    luminează te rog umilul ignorant.

  22. cea mai buna caracterizare pentru aisec, sa-mi bag pl, exact cum cred si io! excelent!

  23. mai bine lasă.

  24. ar trebui să-și spună Isec. Ar da mai bine la PR.

  25. […] This post was mentioned on Twitter by Petrov Petrov and Ionut Seliman, Ionut Seliman. Ionut Seliman said: Cu ce se mai ocupă AIESEC-ul http://bit.ly/au2xRR […]

  26. Sincer mesajul e cat se poate de realist „lasati lenea, treceti la munca”. Poporul roman e cat se poate de lenes, ii place sa se vaite pe la colturi ca traieste rau ca guvernul nu il ajuta da e incapabil, ca e hot si toate cele. Guvernul e daca se poate sursa tuturor necazurilor noastre si trebuie pus la zid. Dar nimeni nu vede greselile sale, nimeni nu considera ca e cazul sa se puna pe treaba si chiar sa faca ceva concret pt el, pt tara asta ca sa mearga bine. Care a mai ajuns prin strainatate si in special in tarile dezvoltate au vazut ca mentalitatea de acolo e mult diferita de a noastra, acolo oamenii nu asteapta pomana de la guvern su de la la altii.
    Toate organizatiile astea nonguvernamentale care au cat de cat ceva activitate, idiferent de domeniu au ales sa faca ceva concret sa miste lucrurle putin cate putin, si nu stau ca altii si se vaicarec pe bloguri ca nu prea o duc bine, ca e nasol guvernul.
    Sfatul meu pt cei careu astfel de ocupatii nationaliste in speta barfa pe la colturi si vaicareala e sa se apuce si sa faca ceva.

    PS. Legat de corporatii , asta inseaman globalizare, economie capitalista. E ceva normal pt o economie deschisa una care tinde spre performanta. Am impresia ca ai ceva impotriva lor, si tind sa cred ca poate te-ai nascut in perioada nepotrivita, poate acum 60 de ani era mult mai bine pt u( fara coruptie, fara guvern incompetent, fara corporatii)

    Seara faina!

  27. Salut…

    Numele meu este Cezar, sunt din AIESEC Iasi si si consider cu tarie ca va pierdeti vremea pe acest blog, cu niste comentarii de care Mircea Badea ar rade pe buna dreptate.

    Intr-un an de AIESEC m-am dezvoltat dpdv personal mai mult decat in alti 4-5 ani.
    Am ajuns sa ma autodepasesc constant, sa ma uimesc de adevaratul meu potential in organizare unei conferinte cu un buget mai mare de cat va castiga tipul asta in toata viata lui de blogger.
    Prin AIESEC am mers la peste 10 conferinte unde mi-am facut prieteni din toata tara, am cunoscut oameni de valoare(Marius Ghenea, Dragos Bucurenci, Madalin Matica plus multi alti oameni de la mari companii din Romania).

    Peste 2 luni voi fi deja la Rin Grand Hotel in Bucuresti organizand cea mai mare conferinta nationala din AIESEC Ro…experiente menite sa ma ajute sa ma dezvolt, experiente concrete pe care AIESEC le ofera

    Plus ca la sfarsit voi avea ocazia sa plec intr-un intership in una din cele 107 tari in care AIESEC este prezenta.

    Eu nu imi voi mai pierde timpul sa vad ce ati comentat voi la acest comment…deci nu va asteptati la vreo replica, dar sa stiti ca din punctul meu de vedere autorul, ionutu si maman sunt extrem de limitati in gandire(reprezint AIESEC-ul asa ca m-am exprimat chiar prea voalat)

  28. Oau! Oau! Oau! Pe barba lui Odin!! Şi aiesecăr şi fan Mircea Badea.. cum puţa lu’ Hector devine asta, Cezărică? Prin analiza comentariilor de mai sus ai zice că voi nu vă aflaţi în targetul de audienţă al lui Mircea Badea, mai degrabă nefericitul care a îndrăznit să scrie acest articol negativ la adresa AIESEC, fiind acolo.

    Prietene din Iaşi, îţi faci organizaţia de căcat. Zău. Mai bine tăceai decît să te apuci să laşi comentarii pe bloguri de bloggeraşi sărăntoci şi limitaţi.

    Printre cele 107 ţări în care AIESEC este prezentă, se numără cumva şi pizda mătii? Că eu te-aş trimite acolo la intership, poate a doua oară ieşi mai breaz şi n-o mai faci pe isteţul pe social media.. da?

    PS: mi-am permis s-o aduc în discuţie pe stimabila doamnă doar pentru a-ţi arăta o mostră infimă din cum ar fi luat Badea (cu care probabil prin intermediul AIESEC te-ai şi întîlnit sau urmează să) comentariul unuia ca tine.

  29. Injuraturi personale, penibil 🙂

    Daca asta e tot ce ai reusit sa dai ca replica inseamna ca gandirea ta e cu adevarat limitata si blogul e doar o farsa sociala.

  30. Vai, prietene, ce comentariu inteligent si plin de sentiment. Vrei sa fii si tu un Badea pe net, la fel ca multi altii?

    Legat de postare, iti respect punctul de vedere. Nu esti nici primul, nici ultimul care are parerea asta despre AIESEC, asa ca bine ai venit in mare adunare a haterilor AIESEC (putina romengleza nu strica niciodata).

    Eu sunt in AIESEC de 3 ani, dar n-o sa-ti insir toate beneficiile pe care le-am avut eu de-a lungul timpului pentru ca oricum sunt irelevante pentru tine si, oricum ar fi, ideile tale sunt cele mai bune.

    Stiu ca da bine sa fii hater in blogosfera romaneasca, sa critici sistemul, sa critici parerile altora, sa ii judeci in mod superficial pe toti in functie de niste prejudecati formate in aceeasi maniera superficiala. Atrage comentarii, creeaza controverse, faci trafic, esti popular.

    Evident, daca toate manifestarile noastre de la sedinte sau prezentari nu te-au impresionat, o mostra de cultura organizationala, inseamna ca AIESEC nu era pentru tine, iar asta nu pentru ca avem impresia ca suntem noi elita organizatiilor studentesti, ci pentru ca valorile tale nu au nicio legatura cu valorile promovate de noi.

    Nu suntem o pepiniera pentru corporatii, ci suntem o pepiniera de oameni care au un orizont cultural si profesional mai deschis decat cei care aleg sa nu faca absolut nimic in timpul facultatii. Nu suntem singurii si tocmai de aceea lucram impreuna cu celelalte organizatii.

    Nu iesim in strada sa facem scandal si sa ne batem cu jandarmii pentru ca nu asta este solutia pe care o vedem noi si mai ales pentru ca ar fi exact impotriva scopului pentru care a fost creata organizatia.

    Daca tot vroiai sa critici AIESEC, puteai macar sa faci un efort minim de a studia istoria noastra si activitatea, cu plusuri si minusuri, ce oameni au iesit din organizatia asta. Abia atunci puteai sa ai o parere credibila, legitima. Pana atunci nu esti decat un hater in plus a carui parere conteaza doar pentru amatorii de scandal ieftin. Eu zic sa te angajezi part time pentru Cancan.

    Cu stima,
    Alex Marciuc

  31. Recunosc, m-am distrat copios la articol, dar și mai mult la comentarii 🙂 așa că nu m-am putut abține să nu las și eu unul.

    Felicitări pentru articol, este bine scris, cu un limbaj colorat, ai un stil mișto. Partea proastă este că informațiile sunt eronate și – da! – prezentate superficial 🙂

    Nu are rost sa inșir și eu motive sau explicații „fără număr” (după numărătoarea cocălarilor de azi) pentru simplul fapt că ar fi în van; am luat parte la acțiunile organizației în contexte diferite.

    Baftă multă și mai ușor cu sugestiile „care dau bine la PR” :))

  32. Bai Alex (si restul aiesecarilor) nu vrei mai bine sa faci TU un efort minim si sa ne lasi cu invatamintele si sfaturile tale?!? Zau asa, de cand si pana cand e obligat autorul acestui blog sa fie o enciclopedie de tot ce inseamna organizatia voastra de sectanti? E un blog de opinie!
    Mereti pe alte bloguri sau forumuri si depanati-va acolo gandurile pozitive si congruente, in loc sa va pierdeti vremea aici combatand un „hater” (‘mniezaule ce vocabular limitat aveti cu romgleza voastra cu tot) – ca ma gandesc ca e mai bine decat sa stati si sa cautati articole negative la adresa cultului ce va uneste (altminteri ma indoiesc ca Ionutu e citit de catre aceasta natie superioara/aleasa).

    Va urez din inima un „Hai sictir!” (cautati pe google, s-ar putea sa nu intelegeti, ca nu e in engleza).

    Cu scarba (ca mi s-a aplecat de atata stima ipocrita cu care va incheiati comentariile),
    Dora

  33. @maman: Nu vreau sa ma bag in treaba lui Mita in ceea ce priveste raspunsurile la niste intrebari ale caror raspunsuri presupun ca ti le inchipui deja, dar ai prefera sa se numeasca „Romania, hai s-o facem”?…

  34. Tu cu ce te ocupi?

  35. Foarte multa tensiune pentru un subiect destul de clar, daca lasi resentimentele si dispretul deoparte. Mai bine ne uitam la lucruri concrete.

    Mediul studentesc musteste de organizatii studentesti, de tineret, etc. AIESEC este una dintre ele.

    Oranizatiile studentesti, in esenta, sunt un mijloc de interactiune extra-curriculara intre studenti care au ceva mai mult timp liber si care vor sa si-l dedice voluntariatului (atunci cand organizatia este non-profit sau not-for-profit).

    De aici incolo, fiecare organizatie are specificul ei.

    AIESEC-ul, se diferentiaza prin dimensiunea ei. Este cea mai mare organizatie studenteasca din lume, atat ca membri cat si ca numar de tari in care isi desfasoara activitatea.

    Cand ajungi la o asemenea dimensiune si complexitate, este imperativ sa ai o structura organizationala stratificata, coordonata la nivel international de o echipa aleasa anual. Activitatea se desfasoara prin intermediul centrelor locale.

    Structura initiala de organizare a fost preluata de la o multinationala foarte mare (Top 5) si una dintre consecintele firesti a fost dezvoltarea unei culturi organizationale. Aici, cu riscul de a fi putin ironic, as trimite oamenii sa se informeze despre ce inseamna o cultura oranizationala si ce inseamna o secta, apoi sa comenteze.

    Este adevarat ca unele „obiceiuri” care tin de cultura oranizationala pot parea diferite initial, dar sunt 100% voluntare si principalul lor efect este de a destinde atmosfera.

    E pacat ca se ajunge sa se lanseze cuvinte atat de grele despre o organizatie care doreste sa sprijine tinerii romani sa isi atinga potentialul prin intermediul unei experiente internationale.

    Vrei! Bine! Nu vrei! Iarasi bine! Nu te forteaza nimeni si e putin deplasat sa arunci cu asemenea cuvinte intr-un grup de tineri voluntari care poate au aspiratii mai inalte decat altii.

    V-ati prins, am fost AIESEC-er la viata mea. Am ales sa plec pentru ca am simtit ca directia mea de dezvoltare devenise alta, dar prietenii si abilitatile invatate prin voluntariat la nivel inalt ii pastrez si acum.

    Sper ca nu am folosit prea multe anglicanisme in randurile de mai sus.

    In incheiere, va urez un CHILLAX! 😉

  36. Draga Dora,

    Blog de opinie sau de ce-o fi el, trebuie sa se bazeze pe ceva. In cazul asta e vorba de o parere superficiala. Bunul simt iti cere ca atunci cand vorbesti despre ceva, macar sa ai o idee conturata cum trebuie, nu sa te afli intreaba si sa pui si tu pe net nu stiu ce parere care are la baza ce? Aproape nimic.

    Nu te invata nimeni nimic pe tine si nici pe cei ca tine (razvratitii patriei, vesnic nemultumitii, mistocarii) pentru ca, evident, voi stiti tot si noi astia cu idei diferite suntem prosti si avem creierul spalat.

    N-am cautat articole negative ca sa le sar in cap autorilor, ci doar mi-a picat acesta in brate intamplator.

    Mai mult, draga mea, noi nu suntem sectanti doar pentru simplul fapt pentru ca suntem diferiti in exprimare si in gandire. Nu ne rugam la nicio zeitate obscura, nu taiem gaini si alte oratanii si nici nu ne manjim pe fata cu sange in ritualuri oculte.

    Noi, in nimicnicia noastra de studenti cu creierul spalat, vrem sa facem ceva pentru societatea in care traim. Vrem sa schimbam lumea. Stiu, suna cretin pentru voi din moment ce nu facem vreo revolutie imensa si intoarcem cu fundul in sus ordinea lucrurilor.

    Eh, ce sa facem si noi, ne ocupam cu lucruri mai marunte. Oferim internship-uri pe domeniul lor de studiu studentilor in peste 100 de tari, primim studenti straini si ii ajutam sa inteleaga ce inseamna un mediu international si le aratam cultura noastra, mai oferim ocazia unor tineri, chiar si cu creierul spalat, sa conduca echipe, sa organizeze evenimente si multe alte chestii care sunt total nefolositoare unui student.

    Iar cu campania asta de la care a pornit totul, noi vrem sa vedem cum gandesc oamenii schimbarea in lume, cum ar face ei schimbarea, din perspectiva lor. Evident, fiecare are ideea sa despre schimbare, in functie de valorile personale, in functie de atitudinile pe care le adopta. Unii sunt mai radicali, altii mai pasnici. Asta nu inseamna ca unii sunt prosti si cu creierul spalat sau ca altii nu au nicio idee despre lumea in care traiesc, ci doar ca au pareri diferite.

  37. Mai, omule, ma doare la 10 centimetri de cot de aiesecul vostru si cum ati reusit voi sa va transformati din broscute prostute si fara orizonturi in printisori competenti si cu cunostinte de cum e cu „cultura organizationala” (care, intre noi fie vorba, e un termen pe care nu l-ati inteles prea bine, dar, ma rog, suna intr-un anumit fel, si snobi cum sunteti, va place sa folositi cuvinte mari).
    Dar nu ma pot abtine sa nu ma enervez cum ati trasat voi o granita intre voi si restul lumii (sau pe intelesul vostru, aiesecari si prostime). Faceti foarte des mentiunea ca voi sunteti cei cu abilitatile dezvoltate, cu orizonturile deschise, aspiratiile inalte si alte clisee vomitive, iar restul lumii nu este.
    Ca sa folosesc limbajul tau simplist: esti aiesecar, bine, nu esti aiesecar, esti un indobitocit al sortii care sta pe canapea, citeste (sau ar putea sa si scrie) CanCan, castiga intr-o viata cat un aiesecar intr-o luna!
    Ma simt nevoita sa reiterez, asa ca indemnul cu mereti si aratati-va muschii intre voi ramane valabil!

    Cu inca deosebita greata,
    Dora

  38. Draga mea, hai sa-ti dau un magnet sa vii inapoi de pe aratura.

    Tocmai mi-am tocit degetele in taste acum vreo 2 comentarii si spuneam ca nu avem impresia despre noi ca suntem o elita si ca intotdeauna cautam sa colaboram cu celelalte organizatii. Mai mult, daca nu faci voluntariat nu inseamna ca esti prost, ci doar ca ai alte preocupari, valori, idei.

    De ce simti tu nevoia sa cauti scandal si sa te schelalai pe-aici cu afirmatii stupide si false. Avem preocupari pentru dezvoltarea noastra si a celor din jur? DA. Suntem singurii? NU.

    Lasa aerele astea de opozitie socialista care condamna elitistii pentru ca am impresia ca te uiti la alt film. Nu e vorba de elite aici, ci de tineri care vor ceva mai mult de la viata din timpul facultatii si care isi canalizeaza aceasta energie intr-un fel anume. Nu e singurul mod, ci unul dintre ele.

    Granita despre care vorbesti o traseaza oamenii ca tine care nu vad decat alb si negru, bine si rau, prosti si destepti, cu creierul spalat sau nu.

    Lasa figurile de revolutionar si invata sa accepti ca oamenii gandesc diferit.

  39. Alex,
    dacă îmi duc degetul mare la frunte și cu restul degetelor fac un fel de L uitîndu-mă spre tine, ce semnifica? Reîmprospătează-mi memoria superficială, că am uitat…

  40. Marius,
    ăsta era și scopul inițial, ca lumea care citea acest articol să vadă partea umoristică a ideilor redate. Acuma eu nu am nicio vină că aiesecării sunt niște oameni fără haz, și din păcate, fără simțul autoironiei.

    Băi AIESEC, voi știți ce e aia satiră?

  41. Mihai,
    eu sunt chill. Alții se simt mușcați de cur și reacționează în consecință. Adevărul deranjează.

  42. Alex,
    prin comentariul tău tocmai ai trasat o graniță mai mare poate decît cea trasată de Dora. Pari mai isteț decît media din AIESEC. Te las să te prinzi singur.

  43. Bai Dora…traim intr’o societate capitalista in care egalitatea e relativa. Hai lasa tu impresiile alea de persoana limitata si incearca sa revii in perioada contemporana si sa iesi din comunisim. Concluziile fara argumente sunt egale cu zero. Informeaza-te si apoi fa comentarii acide…adica in limbajul tau „neinspirate” .

  44. Tudor,
    în general știi ce-i de căcat? Că oricît v-ați bășica voi pentru ce am scris eu despre trahalanul vostru de organizație, n-o să realizați niciodată un lucru simplu: cîrnaților, asta e blogosfera românească. Ăsta e social media-ul despre care voi habar n-aveți cu ce se mănîncă de fapt. Fiți mîndri că v-a băgat cineva în seamă proiectul. Și nu mă luați cu hipstăreli gen Florin Grozea că nu ține. 😀

  45. Eu propun ca nimeni din AIESEC sa nu-i mai lase comment tipului astuia. S-ar putea sa faca bani de bilet de autobuz si asta nu e ok. E un gras puhav si trebuie sa mai dea jos din burta.

    Cand ma uitam la „In gura presei” nu eram sigur ca astfel de idioti chiar exista, dar acum m-am lamurit;)

    Dea, esti o vagaboanta incompetenta;) cea mai proasta de pe blogul asta

  46. Scuze, De Dora vorbeam:D Așa vă învață la AIESEC acolo, cînd nu mai aveți ce spune s-o dați în prosteală de cartier. Vai de capul vostru de ratați corporatiști. Mă faceți să rîd și să-mi pară rău că v-am băgat în seamă. Nu sunteți decît niște forme fără fond ce faceți rușine unei organizații mari, istorice, ce se vrea a fi AIESEC. Voi sunteți balastul acestui ong multinațional, pentru că generația voastră de ratați semianalfabeți în limba romînă nu se ridică nici măcar la înălțimea gleznelor unor oameni mari pe care-i cunosc și care au fost în AIESEC cu mult înainte de a auzi eu de AIESEC, timpuri imemoriale în care vouă celor de acum vă curgea scuipat din gură în timp ce vă jucați cu puțele’n nisip.

    Mai duceți-vă dracu’ de cretini, că n-am eu nevoie de accesările voastre. Pupa-m-ați în cur pe ritmuri de roll-call, s-ar putea să vă și placă.. cine știe?

  47. @ionutu: Da, am tras o granita – intre oamenii care se baga in seama la prima adiere de scandal si oameni care au argumente atunci cand isi prezinta punctul de vedere. Nicidecum intre AIESECeri si restul oamenilor.

    Eu n-am nimic cu tine. Am inteles punctul tau de vedere si il respect. Asa vezi tu lucrurile. Eu nu o ard aiurea aici ca fiu cool cu lumea din „blogosfera”, ci pentru ca ma deranjeaza atunci cand citesc jigniri gratuite la adresa unor oameni printre care ma numar si eu.

    Daca eu vad lucrurile intr-un fel, asta nu inseamna ca am creierul spalat. Daca tu vezi lucrurile in alt fel, asta nu inseamna ca esti cretin si habar nu ai despre ce vorbesti.

    Problema mea cu postarea ta a fost legata de faptul ca nu ai incercat sa afli mai multe inainte sa judeci niste oameni. A fost o rautate gratuita exprimata din niste opinii formate intr-o maniera superficiala. Am citit si alte postari de pe blogul tau si cred ca poti faci o analiza la un nivel mai serios.

    Probabil s-au trezit multi oameni sa manance cacat aiurea – de ambele parti. Asta e problema multora. Vorbesc ca sa se afle in treaba fara sa se gandeasca inainte la toate partile unei probleme.

    Mi se rupe, sincer, de faptul ca nu stiu asa de multe despre social media si despre blogosfera. Am timp sa invat. Pana atunci incerc sa-mi exprim ideile intr-o maniera corecta, argumentata, nu aruncand in stanga si in dreapta cu cacat.

    Sincer, as fi vrut sa vad lumea sarind cu ideile lor despre cum vad ei schimbarea in lumea din jurul lor, nu bolborosind despre cat de cool e o tabara sau alta.

  48. =)))))))))))))

    felicitari pentru limitarea in gandire! :)))
    atata poti, atata dai :)))

  49. te-ai ales cu un nou cititor! imi place cum scrii…

    Da, e satiric! Da, e funny! Da, unii oameni s-au luat aiurea tare pe aici in necunostinta de cauza :))

    Is curios cat de mult ti-a sarit traficul :))

    Bafta! 🙂

  50. Bravo Dora! Felicitari! 🙂

    Inca nu stiu pentru ce, dar ma amuza copios refularea frustrarilor tale :))

    Asteptam sa-ti dai si o nota mai tarziu, intr-un reply!

  51. Salut si eu am fost 1 an si ceva in Aiesec. Main reason pentru care m-am dus au fost fetele. Bineinteles, am fost dezamagit total si inca ceva in plus dar nu la inceput, peste ceva timp am realizat cum este toata lumea.

    Initial, mediul se prezinta aproximativ excelent. Toata lumea este prietena cu toata lumea, toti suntem prieteni, wtf ne cunoastem de o viata, ne tinem si ne invartim intr-o mare hora a prieteniei. Este promovata o idee tampita care te face sa te simti de tot rahatul ( This is where your friends are bla bla … etc ), mai pe scurt „Fraiere, nu esti in stare sa-ti faci prieteni in alta parte si de asta ai ajuns aici, uite noi suntem de treaba, te intelegem pe tine, exclusul societatii si te acceptam asa cum esti”. Si chestiuta asta iti da o senzatie de rahat si ajungi oarecum sa consideri prieteni si oameni de valoare doar cei care sunt in Aiesec, restul prietenilor, parca nu ti se par la fel de ok ptr ca nu fac parte din acest extraordinar si mirific ong.

    Sa zicem ca totul e ok pana cand incepi sa casti ochii si sa vezi ca in jurul tau sunt grupulete de oameni. Aia mai timizi, mai retrasi care nu vor sa calce pe nimeni pe coada si the fcking bithces care fut pe oricine pe la spate ca sa-si atinga maretul scop ( care ar fi acela chiar nu stiu ). Atata rautate, din partea pizdulicilor de la Aiesec nu am mai vazut in viata mea, se mananca una pe alta, isi baga intrigi intre ele, sunt invidioase, barfesc mai ceva ca la usa cortului, iti zambesc frumos si cum prind ocazia te vorbesc pe la spate, de ce naiba chiar nu inteleg.

    De ce am stat eu pana la urma un an aici chiar nu stiu, am tot tinut speranta ca o sa gasesc vreo fetita care sa merite something cu adevarat dar crudul adevar este ca… aprx 10% din fetele din Aiesec sunt bune cu adevarat si merita something, restul sunt prea tocilare, prea nevrozate, prea ambitioase, prea speriate, prea fcking geeky. Ca o idee, in Aiesec se aduna cam toate colegele tale din liceu pe care nu le tii minte pentru ca nu le-ai vazut la nici un party cu prietenii.

    Internship-urile / outgoing exchange ( nu mai stiu exact terminologia ) … Nu am fost in nici unul dar cunosc un prieten care a fost. Ok, toate bune si frumoase, ajunge, incepe sa lucreze pe un salar de RAHAT 100%, probabil ar fi luat mai mult in Romania decat in Germania. Toata lumea l-a tratat ca pe un rahat si s-a simtit foarte prost la firma respectiva. De ce scria pe blogul personal doar lucruri bune despre asta ? Am aflat acum cateva luni adevarul: pur si simplu nu putea sa faca de rahat firma deoarece in acelasi timp dadea cu mare rahat si in Aiesec. So… a fost ceva de genul, taci fraiere si inghite, suntem ditamai corporatia, lucrezi aici putintel, faci pe sclavul si noi zicem ceva misto de Aiesec dar… daca zici ceva naspa despre noi tu si Aiesec suntem ftuti din mai multe parti. Niiiice… Omul a spus ca nu mai calca pe acolo cat va trai, deci va dati seama cat de nasoala a fost toata experienta. Goood… Eh, nu spun ca nu exista si experiente ok, dar ce vreau sa scot in evidenta este partea cu mancatul de rahat si teatrul care m-a socat pur si simplu cand am auzit toate astea din gura lui. Eh anyway…

    Faci chestii importante ? DA si NU, cateva chestii chiar conteaza dar facand o medie, mai bine iti iei un job bine sau prost platit de unde inveti cate una cate alta si invepi sa avansezi pe scara decat sa cheltui bani ( asta daca ai ) si sa te duci in excurii / conferinte unde esti bagat intr-un program infernal de genul 3 zile de conferinta, 4 / 5 ore de somn pe noapte, toata ziua de stat intr-o camera de conferinte sa inveti something useful si seara un party. Nu spun ca nu lipsesti alcool-ul sau muzica e naspa dar totusi ! Daca te duci la munte nu prea ai chef sa stai in hotel ALL DAY LONG, a doua zi sa fii rupt de oboseala, la fel si a treia zi si cand pleci sa fii cu sentimentul de rahat ca tu nici macar nu ai reusit sa vizitezi respectiva statiune din cauza programului si deabia astepti sa ajungi acasa sa te odihnesti doua zile. fuuck

    Te simti important in AIESEC ? DA, 100% DA. Reusesc oamenii prin proiecte / terminologie, intalniri peste intalniri sa te fac sa te simti de parca schimbi lumea, de parca faci the most important thing in the fucking world. Auch, yeah right, nu a durat mult timp sa ma prind de chestia asta, e praf in ochi

    Cheltui bani pe kkturi ? DAAA – Nu am putut sa inteleg atunci si nici acuma cum naiba aveau oamenii bani mai intotdeauna sa iasa in oras de o gramada de ori pe saptamana. How the fuck ?

    Anyway, am spus prea multe despre AIESEC… prea prea multe si am scos in evidenta multe parti negative. Mai sunt multe de spus dar fuck it, nu vreau sa scriu romane si citind cam tot ce ati spus m-am intors in timp cu ceva ani si mi-am amintit de ce am trait cat am fost acolo. Nu regret experienta cu Aiesec, regret faptul ca am stat asa de mult si am stat cu speranta ca se vor schimba anumite chestii. Eh fuck it, cat traim invatam si pot spune sincer ca am invatat multe din Aiesec ( cum sa nu ai prea multa incredere in oameni, cum sa te feresti de pizde care vor sa te futa etc etc etc… profesional nu am invatat mare lucru pentru ca pur si simplu nu a fost ceva de invatat )

    Toate cele bune 🙂

  52. esti nebun? eu mi-as lua popcornul cu mine si sa dau refresh cat mai des numai ca sa ma amuz la circul creat aici 🙂

    Este vorba de perceptii si fiecare are dreptul de a si le exprima. Comentariile vin de la sine 🙂

  53. Articolul in sine nu e chiar asa deranjant. Comentariile in schimb sunt… mai mult sau mai putin placute. E ciudat sa vezi ca esti catalogat si ti se aplica tot felul de etichete cand tot ce ti-ai dorit vreodata este sa te implici in niste activitati pe care tu le-ai considerat interesante. Nici eu nu inteleg multe pasiuni pe care le au alte persoane pe planeta asta dar asta nu inseamna ca am sa le judec la fiecare pas. Imi amintesc ca m-a intrebat odata un student care vroia sa intre in AIESEC „cu ce sunteti voi mai buni ca cei din Liga Studentilor”. I-am raspuns rapid: „Cu nimic, doar ca fiecare din noi se ocupa cu alte lucruri”.

  54. Salut si eu am fost 1 an si ceva in Aiesec. Main reason pentru care m-am dus au fost fetele. Bineinteles, am fost dezamagit total si inca ceva in plus dar nu la inceput, peste ceva timp am realizat cum este toata lumea.

    Initial, mediul se prezinta aproximativ excelent. Toata lumea este prietena cu toata lumea, toti suntem prieteni, wtf ne cunoastem de o viata, ne tinem si ne invartim intr-o mare hora a prieteniei. Este promovata o idee tampita care te face sa te simti de tot rahatul ( This is where your friends are bla bla … etc ), mai pe scurt „Fraiere, nu esti in stare sa-ti faci prieteni in alta parte si de asta ai ajuns aici, uite noi suntem de treaba, te intelegem pe tine, exclusul societatii si te acceptam asa cum esti”. Si chestiuta asta iti da o senzatie de rahat si ajungi oarecum sa consideri prieteni si oameni de valoare doar cei care sunt in Aiesec, restul prietenilor, parca nu ti se par la fel de ok ptr ca nu fac parte din acest extraordinar si mirific ong.

    Sa zicem ca totul e ok pana cand incepi sa casti ochii si sa vezi ca in jurul tau sunt grupulete de oameni. Aia mai timizi, mai retrasi care nu vor sa calce pe nimeni pe coada si the fcking bithces care fut pe oricine pe la spate ca sa-si atinga maretul scop ( care ar fi acela chiar nu stiu ). Atata rautate, din partea pizdulicilor de la Aiesec nu am mai vazut in viata mea, se mananca una pe alta, isi baga intrigi intre ele, sunt invidioase, barfesc mai ceva ca la usa cortului, iti zambesc frumos si cum prind ocazia te vorbesc pe la spate, de ce naiba chiar nu inteleg.

    De ce am stat eu pana la urma un an aici chiar nu stiu, am tot tinut speranta ca o sa gasesc vreo fetita care sa merite something cu adevarat dar crudul adevar este ca… aprx 10% din fetele din Aiesec sunt bune cu adevarat si merita something, restul sunt prea tocilare, prea nevrozate, prea ambitioase, prea speriate, prea fcking geeky. Ca o idee, in Aiesec se aduna cam toate colegele tale din liceu pe care nu le tii minte pentru ca nu le-ai vazut la nici un party cu prietenii.

    Internship-urile / outgoing exchange ( nu mai stiu exact terminologia ) … Nu am fost in nici unul dar cunosc un prieten care a fost. Ok, toate bune si frumoase, ajunge, incepe sa lucreze pe un salar de RAHAT 100%, probabil ar fi luat mai mult in Romania decat in Germania. Toata lumea l-a tratat ca pe un rahat si s-a simtit foarte prost la firma respectiva. De ce scria pe blogul personal doar lucruri bune despre asta ? Am aflat acum cateva luni adevarul: pur si simplu nu putea sa faca de rahat firma deoarece in acelasi timp dadea cu mare rahat si in Aiesec. So… a fost ceva de genul, taci fraiere si inghite, suntem ditamai corporatia, lucrezi aici putintel, faci pe sclavul si noi zicem ceva misto de Aiesec dar… daca zici ceva naspa despre noi tu si Aiesec suntem ftuti din mai multe parti. Niiiice… Omul a spus ca nu mai calca pe acolo cat va trai, deci va dati seama cat de nasoala a fost toata experienta. Goood… Eh, nu spun ca nu exista si experiente ok, dar ce vreau sa scot in evidenta este partea cu mancatul de rahat si teatrul care m-a socat pur si simplu cand am auzit toate astea din gura lui. Eh anyway…

    Faci chestii importante ? DA si NU, cateva chestii chiar conteaza dar facand o medie, mai bine iti iei un job bine sau prost platit de unde inveti cate una cate alta si invepi sa avansezi pe scara decat sa cheltui bani ( asta daca ai ) si sa te duci in excurii / conferinte unde esti bagat intr-un program infernal de genul 3 zile de conferinta, 4 / 5 ore de somn pe noapte, toata ziua de stat intr-o camera de conferinte sa inveti something useful si seara un party. Nu spun ca nu lipsesti alcool-ul sau muzica e naspa dar totusi ! Daca te duci la munte nu prea ai chef sa stai in hotel ALL DAY LONG, a doua zi sa fii rupt de oboseala, la fel si a treia zi si cand pleci sa fii cu sentimentul de rahat ca tu nici macar nu ai reusit sa vizitezi respectiva statiune din cauza programului si deabia astepti sa ajungi acasa sa te odihnesti doua zile. fuuck

    Te simti important in AIESEC ? DA, 100% DA. Reusesc oamenii prin proiecte / terminologie, intalniri peste intalniri sa te fac sa te simti de parca schimbi lumea, de parca faci the most important thing in the fucking world. Auch, yeah right, nu a durat mult timp sa ma prind de chestia asta, e praf in ochi

    Cheltui bani pe kkturi ? DAAA – Nu am putut sa inteleg atunci si nici acuma cum naiba aveau oamenii bani mai intotdeauna sa iasa in oras de o gramada de ori pe saptamana. How the fuck ?

    Anyway, am spus prea multe despre AIESEC… prea prea multe si am scos in evidenta multe parti negative. Mai sunt multe de spus dar fuck it, nu vreau sa scriu romane si citind cam tot ce ati spus m-am intors in timp cu ceva ani si mi-am amintit de ce am trait cat am fost acolo. Nu regret experienta cu Aiesec, regret faptul ca am stat asa de mult si am stat cu speranta ca se vor schimba anumite chestii. Eh fuck it, cat traim invatam si pot spune sincer ca am invatat multe din Aiesec ( cum sa nu ai prea multa incredere in oameni, cum sa te feresti de pizde care vor sa te futa etc etc etc… profesional nu am invatat mare lucru pentru ca pur si simplu nu a fost ceva de invatat )

    Toate cele bune 🙂

  55. Draga Dora cand faci astfel de afirmatii in public trebuie sa fii documenat temeinic si sa poti dovedi spusele tale pt ca astfel poti fi dat in judecata pt. calomie. Cat despre limbajul tau de lemn si al lui Ionutu tot ce pot sa zic e ca zice totul despre voi si despre capacitatea voastra de a argumenta opinia personala.

    Cu stima si respect,
    Dragos

  56. Pe limbajul lui simplist acel om a vrut sa spuna ca aceasta organizatie nu obliga pe nimeni sa adere la principiile sale, dar se pare ca nu a fost destul de simplist pt u, poate trebuia sa injure ca sa intelegi si u. Cat despre prostime se pare ca te simti si ca te identifici in acea multime pt ca nu a zis nimeni ca ce e dincolo de AIESEC e prostime. Tot ce s-a spus pana acum e ca AIESEC iti da posibilitatea sa inveti mai multe, intr-un cadru non-formal. AIESEC iti da oportunitatea sa iti formezi experienta de care ai nevoie la angajare pt studentii de la anumite specializari in special cei de la stiinte economice dar nu numai.

  57. Pt simplu fapt ca ai si u un blog ai tupeul sa crezi ca stii ce aia social media?

    Iti suntem ciar recunoscatori pt ca ti-ai rapit din timpul tau pretios pt a face ceva reclama proiectului nostru si organizatie noastre.
    Deja o gramada de oamenii s-au dorit interesati sa ne devina parteneri sau sa se implice si asta datorita discutiilor pe care le-au citit pe blogul tau.

    Bafta in continuare in micul tau regat din social media!

  58. Sunt oripilat!
    De la o discutie „pe fond” am ajuns sa vorbim cine o are mai mare si mai tare, si cine o are de furnicutza. Haideti sa ne intoarcem fiecare la felul lui de a schimba „lumea”, dar sa o facem si practic, nu numai teoretic. Sa strangem gunoiul nu numai pe 25 septembrie; in alea 4-6-8-10 ore de munca sa ne justificam salariul (indiferent de valoarea lui) – nu doar sa cerem mereu mai mult, si mai ales, sa sa nu mai fim EXACT ca cei pe care sustinem ca ii uram atat de mult (politicienii): sa purtam discutii bazate pe atacuri la persoana, cand subiectul era „pe fond”.

    O seara buna va doresc tuturor.

  59. Saracu de u sa stai un an intr-o organizatie cu speranta ca poate iti pica si tie ceva. Asta spune 2 lucruri:

    1 Nu ai fost in stare intr-un an si ceva sa agati ceva intro organizatie destul de mare unde ai avut de alege din vre-o 40 de tipe cel putin ( tinand cont ca au fost cel putin 2 recrutari + tipele care mai erau in organizatie)

    2 Erai un tip dezamagit ca nu poti sa gasesti ceva in afara AIESEC-ului si ai sperat ca poate prostesti pe vre-o una de acolo cu farmecul tau de Fat Frumos.

    In rest sunt frustrari de-ale tale legate de faptul ca nu ai fost capabil sa inveti ceva de la cei din jurul tau si din oportunitatile care au fost in jurul tau. Si daca nu ma insel nici acum nu e mare lucru de capul tau( valabil si cu cei cu pareri pro comuniste).

  60. @dragoş: cred că impertinenţa de care dai dovadă are o bază solidă. Mai puţin cunoştinţele,pe care nu le ai, ca să poţi răspunde la întrebările mele(dacă tot eşti avocatul lui Miţă)!
    Din păcate, nu am nici o treabă cu corporaţiile de care vorbeşti iar globalizarea nu e punctul meu forte(deci sînt prea mică să mă înspăimînte)…dar mi-ar plăcea ca oamenii pregătiţi să lucreze pentru România, economia ROMÂNIEI să tindă spre performanţă!…Din păcate nu e şi dorinţa voastră, organizaţii care lucrează doar în interes propriu….Chiar, soarta celorlalţi, măcar a celor din familiile voastre, prieteni, nu vă interesează de loc?
    Probabil te şi deranjează la vedere cînd te întîlneşti cu mine, născută acu’ saizeci de ani, cu faţa mea tristă şi hainele mele umile…şi oftezi în adîncul tău, important şi rece:ce dracu’ mai fac şi ăştia umbră pămîntului?

    @mimi: cred că eşti o fată veselă! Chiar, nu m-am gîndit la traducerea sloganului ca să ne mobilizăm româneşte la curăţeniadetoamnă (dar ar fi fost o idee, cred că ar fi venit mai mulţi, nu la şmotru, desigur..!)..ai haz!

  61. Inseamna ca trebuie sa faci liniste daca nu vrei sa iti iei o palma dupa cap de la vecinul tau:))) Ca sa iti reimprospatez memoria:D

  62. Dragoş,
    tu eşti tata lor. 😀 😀 😀

  63. Miţă,
    sau decît să ne certăm, hai mai bine un cînticel vesel să cîntăm.

    Un elefaaaaant
    Se legănaaaa
    Pe o pînză de păianejeeeeennn… 😀 😀

    Copiii ăştia care au comentat pe aici suferă cu toţii de mania persecuţiei. Nu se închide AIESEC-ul doar pentru că am scris eu ceva nasoale despre el, şi nici eu nu-mi schimb opinia dacă ei îmi zic nasoale. Ar trebui să mai citească nişte cărţi înainte de a citi pe diagonală pe bloguri.

  64. Prieteni, haideţi să ne calmăm şi să ne vedem fiecare de modul în care schimbăm mentalităţile din România.

    Sper ca într-o zi să ne intersectăm cu toţii, indiferent ce cale susţinem acum.

    Vă las cu un cânticel: http://www.youtube.com/watch?v=RSFYmxahMK0

    Vă doresc numai bucurii :).

  65. Gabriel,
    am găsit un zavaidoc mai potrivit: http://www.youtube.com/watch?v=zQhitOzHCtA&feature=related

    Seara bună! 😉

  66. Tare „roll-call”-ul 😛 mă gândesc să îl propun spre implementare :).

  67. @Gabriel,
    ai acordul meu ca să foloseşti ideea. :))

  68. Pozitiva sau negativa, e tot publicitate! Care ziceai ca e traficu? 😀

  69. Foarte bine scris articolul si comentariile numeroase si destul de acide venite din partea ultrasilor AIESEC demonstreaza acest lucru. Evident ca ce ai spus trebuia sa fie luat ca o gluma, o parere din exterior a cuiva, insa atunci cand esti LIMITAT, oricate ore ai petrece in sediul AIESEC, in oricate proiecte te-ai caca pe tine tot LIMITAT ramai. Am fost si eu in acest ONG aproximativ un an si ceva, am cunoscut multi oameni de calitate care fie sau lasat inaintea mea, fie au ales sa ramana insa majoritatea mi-au lasat un gust cam amar, de grapefruit roz. Vorbesc de persoane care sunt niste zerouri ca indivizi dar intr-un anturaj in care toti se aplauda toata ziua reciproc, le creste automat al 3lea coi. Oameni care atunci cand se vad cu o oarecare putere de decizie vor avea grija sa si-o exercite pana in limitele absurdului. Oameni care desi erau buni prieteni cu tine, atunci cand ai plecat din AIESEC nici nu te mai saluta pe strada. Zic pas acestui ong in care bantuie o dictatura scarboasa, in care se fac prezente, tracking pe orice besina, se dau avertismente. Promoveaza proactivitatea insa daca TU, INDIVIDULE, nu esti ca ei automat esti exclus de la masa rotunda. Inchei prin salutari fara numar catre AIESEC Iasi, salutari adresate putinilor oameni de calitate pe care i-am intalnit acolo.

  70. Didi,
    traficul acestui blog este tot timpul la vedere. Ce să-ţi fac eu dacă tu nu ştii să cauţi? 😀

  71. mulţam’ de feedback. Spor!

  72. „fara numar” :)))

  73. atata inteligenta in jur…

    nu te supara iOnut, dar, scuteste-i DOAMNE si pe ei, poate-s mai prosti ca tine (unii)

    iOnut, nu stiu cine esti, nici nu ma intereseaza vreeam doar sa(-ti) spun caca…ca comment-urile lasate de tine, in mare parte sunt UAU, geniale!!!

    „cur espect”,

    Dani Turc

  74. AIESEC este un fel de secta populata de mici extraterestrii happy. Sunt niste dubiosi ori spalati pe creier ori prea imaturi sa vada lumea exact cum e. Din cate am observat profesorii din facultate ii evita si ii cam iau peste picior(pe buna dreptate).

  75. Dragule autor, că nu ești deloc important sa ți rețin numele, alaturi de gloata de frustrați cu găleata n cap care s au găsit aici și au zis sa facă un bonding pe tema asta.
    Știi tu la sigur că rahatul pe care l ai mâncat in postare e și bun ? Pentru că eu unul când ți am citit baliverna m am chinuit sa nu mi dea blue screen creierul, de la așa multa inepție.
    Toți sunteți mari inteligenți când vine vorba de comentat sportiv, dar altceva înafara de spart semințe in fata blocului și behăit pe la televizor ( nu la vreun post de cartier unde poate ajungeți că l știți pe Relu din liceu și ca femeie mai o muie pe sub masa acuma nu știe nimeni , n are de unde să afle.. in fata obiectului casnic numit TV ) nu știți a face, așadar , cum să vă ceară un tânăr că voi sa macar înțelegeți viziunea aiesec , d apai de ce facem asta !
    Fara nici o stima , fara nici un respect așa mi bag pula in idea blogului tau și mă doare n pula de părerea ta încât s ar putea să te doară și pe tine gingiile… Stai că n ai ajuns pe TV .


Lasă un comentariu

Categorii